Rinah
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 22:13, 18 Mar 2006 Temat postu: Co pokolei budować |
|
|
PORADNIK POCZĄTKUJĄCEGO GRACZA
1. Kolejność Budowania
Kiedy rozpoczynasz grę w ogame i twoja planeta jest całkowicie pusta, najlepiej zastosować poniższy schemat stawiania budynków, który okazał się całkiem dobry dla rozwijania twojej planety:
1. Elektrownia Słoneczna Poziom 1
2. Kopalnia Metalu Poziom 1
3. Kopalnia Metalu Poziom 2
4. Elektrownia Słoneczna Poziom 2
5. Kopalnia Metalu Poziom 3
6. Kopalnia Metalu Poziom 4
7. Elektrownia Słoneczna Poziom 3
8. Kopalnia kryształu Poziom 1
9. Kopalnia metalu Poziom 5
itd.
Powodem skupienia się na budowie Kopalni Metalu jest to, że będziesz potrzebował dużych ilości tego surowca w początkowej fazie gry. Kryształ i Deuter nie będzie z początku potrzebny, więc dla pewności postaraj się jak najszybciej podnieść kopalnię metalu na poziom 7 lub 8. Potem powienieneś podnosić kopalnię kryształu do wyższych poziomów.
2. Poszerzanie swojego Imperium
Postaraj się jak najszybciej wynaleźć wszystko co jest potrzebne do zbudowania statku kolonizacyjnego. Jeśli już zbudowałeś swój pierwszy statek kolonizacyjny, postaraj się skolonizować planetę na pozycji 4,5 lub 6. Najlepsze szanse na zajęcie planety o największej liczbie pól są właśnie na tych pozycjach. Po założeniu swojej pierwszej kolonii wybuduj budynki w identyczny sposób jaki był podany w paragrafie 1 ("Kolejność Budowania") w celu szybszego rozwoju twojej kolonii. Postaraj się skolonizować przynajmniej 6-7 planet, ale zachowaj sobie miejsce na jedną kolonię. (Możesz tylko mieć 8 kolonii + 1 główna planeta), będziesz je potrzebował jako swoją mobilną bazę dla swojej floty w dalszej fazie gry.
Dla osób, które chcą się skupić na atakowaniu innych graczy, może być pomocne trzymanie w zapasie dwóch miejsc na kolonie, przez to twoja flota zyskuje na mobilności. Kolonie zwiększą twój przyrost surowców, ilość punktów także będzie wzrastać. Później możesz zbierać dzienną produkcję z twoich kolonii i zwozić ją na główną planetę, w celu wymiany na statki, badania, obronę i budynki.
3.Najazdy we wczesnej fazie gry
Próbuj napadać! Jest to jeden z głównych aspektów gry. Poprzez atakowanie kogoś, możesz uzyskać większy przyrost surowców, a także upewnisz się, że twoi sąsiedzi nie rozwiną sie tak szybko jak ty. Przed atakiem na jakąkolwiek planetę, zdobądź o niej jak najwięcej informacji, poprzez wysłanie proba szpiegowskiego: Wyślij wystarczającą ilość Sond Szpiegowskich po to, żeby uzyskać jak najwięcej informacji o planecie włącznie z wynalezionymi technologiam. Jeśli w raporcie widzisz tylko zasoby na planecie, bądź ostroźny: Znalazłeś gracza który jest prawdopodobnie silniejszy od ciebie i może się odegrać za twój atak. Ilość energii podana przy zasobach także jest miernikiem siły przeciwnika: Wyższy wskaźnik energii - wyższe poziomy kopalni, co oznacza wyższe wydobycie na planecie, Jeśli wyślesz więcej sond, być może uda ci się zobaczyć wrogą flotę i obronę. Wyślij swoją flotę na planetę, która przy okazji jest w stanie przetransportować zagrabione surowce ale pamiętaj, że możesz ukraść maskymalnie 50% zasobów na planecie. Transportowce są przydatne, ponieważ twoje mniejsze statki wojenne nie mają wystarczającej pojemności dla przetransportowania surowców. Upewnij się, że wysyłasz flotę wystarczająco silną, która będzie w stanie zniszczyć wszystnie statki i struktury obronne na planecie. Jeśli wystarczy, że zostawisz jedną wyrzutnię rakiet na planecie, nie będziesz w stanie zdobyć surowców. Jeśli z powodzeniem udało ci się najechać obcą planetę, szpieguj ją codziennie, jeśli okaże się, że znowu jest dużo surowców na tej planecie, zaatakuj ją ponownie! Może nie zdobędziesz już takiej ilości surowców jak za pierwszym razem, ale jeśli powyższą metodę zastosujesz do więcej niż jednej planety, okaże się ona skuteczna i dzięki niej uzyskasz dodatkowy dochoód każdego dnia. Ta metoda ma swoje określenie, tzw. "farmowanie" czyli uzyskiwanie ekstra dochodu kosztem innego gracza poprzez dokonywanie najazdów. Jeśli już znajdziesz wystarczająco dużo planet-farm, to tak jabyś miał więcej kolonii niż inni gracze. Taka metoda zodbywania dochodu może się komuś wydawać nieuczciwa. Upewnij się, że najeżdzasz każdą planetę tylko raz dziennie (nie zapomnij o wysłaniu wpierw sondy szpiegowskiej), abyś dał szanse atakowanemu graczowi na rozwój. Należy oczywiście pamiętać o zasadzie bashowania.
4. Najazdy w dalszym etapie gry
Teraz czas na prawdziwą frajdę z najazdów cool . Większość graczy nie dokonuje najazdów z powodu małej liczby surowców na innych planetach, ponieważ w większości przypadków zdobycz nie byłaby zbyt obfita i musieliby najeżdzać bardzo dużo planet, aby uzyskać porządną ilość surowców. Więc zaczynają się rozglądać za flotą innych graczy w celu unicestwienia jej. 30% wydanych surowców na flotę znajdziesz na orbicie planety, którą zaatakowałeś. Więc wybuduj wystarczającą ilość Recyklerów, silną flotę i wybierz się na poszukiwania potencjalnej ofiary. Zwłaszcza Statki Wojenne okażą się przydatne, więc wybuduj jak najszybciej jak największą ich ilość. Zaleca się budować 2 Recyklery na każde 5 Statków Wojennych, by można było zebrać wszystkie zasoby "wytworzone" przez twoją flotę po zniszczeniu floty wroga. Wyższe poziomy badań techniki bojowej, ochronnej oraz opancerzenia także okażą się bardzo pomocne.
Jak zaatakować inną flotę:
Przede wszystkim: Szpieguj. Staraj się znaleźć inne floty. Większość niedoświadczonych graczy trzyma swoje floty na swojej głownej planecie, więc jeśli szukasz wrogiej floty, szukaj jej tam w pierwszej kolejności. Możesz sprawdzić, gdzie gracz ma swoją główną planetę poprzez kliknięcie symbolu wiaomości obok jego planety.
Wyszpieguj te koordynaty, jeśli ci się poszczęści, znajdziesz tam całą flotę, którą możesz pokonać i zgarnąć jej szczątki. Jeśli nic nie znajdziesz, nie przerywaj poszukiwań, tylko skanuj tą planetę codziennie - może wroga flota była w drodze z innej planety.
5. Najazdy w późniejszym etapie gry - Falanga Czujników
W późniejszym etapie, będziesz musiał się zmierzyć z kilkoma problemami: Po pierwsze, jeśli ciężko pracowałeś, to może się okazać, że w sąsiedztwie twojej głównej planety może zabraknąć wrogich flot lub przeciwnik stosuje ocalanie floty. (stosować technikę "fleetsave", dowiesz się w następnym punkcie). Oto moment, w którym falanga sensorów wchodzi do gry i staje się bardzo użyteczna! Jest tylko jeden problem: Możesz ją tylko wybudować na księżycu. Uzyskanie księżyca może wydać się troszkę kłopotliwe: Księżyc ma szansę powstać tylko gdy flota zostaje zniszona na orbicie planety. Więc, są trzy możliwości uzyskania księżyca:
1. Ktoś zniszczył twoją flotę
2. Ktoś cię zaatakował, ale jego flota nie potrafiła oprzeć się twojej potędze cool
3. Zapłaciłeś komuś za atak tylko w celu uzyskania księżyca.
Za każde 100.000 surowców orbitujących na planecie, masz 1% szansy na utworzenie księżyca. Ale maksymalna szansa to 20%, bez względu ile surowców orbituje po bitwie.
Druga możliwość jest oczywiście najlepsza, ale szanse na taki atak są znikome.
Jak już się dorobisz księżyca, przewieź surowce na niego i rozpocznij budowę Stacji Księżycowej, żeby móc zbudować swoją Falangę Sensorów. Zasięg falangi sensorów jest następujący: (PoziomFalangi^2)-1 ukladow slonecznych.
Kiedy już masz swoją falangę sensorów gotową do skanowania innych planet musisz wiedzieć, że każdy skan będzie cie kosztował 5.000 deuteru, więc pamietaj o kontrolowaniu poziomu deteru na księzycu. Skan falangi sensorów wyświetla ruch flot wyruszających bądź powracających na skanowaną planetę łącznie z czasem który upłynął! Zanotuj siłę floty jej czas powrotu oraz obronę na planecie i sprawdź ile czasu potrzebuje twoja flota na lot na tą planetę.
6. Najazdy w późniejszym etapie gry - mobilna flota
Kiedy juz nie ma co rabować w okolicy twojej planety i nie chcesz korzystać z pomocy księżyca i falangi sensorów z jednego prostego powodu, ponieważ jest zbyt kosztowna, zachowane miejsce na kolonię okaże się teraz bardzo ważne. Czas na kolonizację planety w nowych galaktykach: Szczególnie w galaktykach i systemach pełnych planet gotowych do najazdów i flot do zniszczenia cool . Upewnij się, że twoja nowa kolonia nie jest w zasięgu innej Falangi Sensorów, lub twoja flota jest wystarczająco silna na zniszczenie floty właściciela tej Falangi. Załóż kolonię w systemie, gdzie będzie dużo sąsiadów - omijaj systemy, w których są już twoi sojusznicy, nie powinieneś dzielić obszaru swoich najazdów. Po pierwsze, załóż swoją kolonię, nie ma potrzeby budowania na niej budynków. Później, będziesz mógł ją usunąć w dowolnym momencie. Potem, czekaj, po prostu przeczekaj kilka dni. Nie przemieszczaj swojej floty na tą kolonię zbyt szybko. Sprawdź, kto skanował twoją nową kolonię i też wyślij swoją sondę szpiegowską. Poprzez takie działanie, się orientujesz kto robi najazdy w tym rejonie - jeśli skanowany gracz nie stanowi dla ciebie zagrożenia - zignoruj go na początku. Później możesz sprzątnąc jego flote w odwecie za skanowanie twojej planety cool . Preferuję odczekać 2-3 dni. Ale jeśli jesteś już jednym z najlepszych graczy we Wszechświecie i znajdujesz się w pierwszej 25-tce, nie czekaj! Ściągnij swoją flotę na tą kolonię i zacznij niszczyć kogokolwiek zanim zdąży zareagować. Inni najeźdźcy szybko się zorientują, że ktoś lepszy od nich pojawił się w sąsiedztwie w celu zgładzenia ich flot... Jeśli nie należysz jeszcze do grupy najsilniejszych graczy, wyczekujesz, aż oni skończą, dopiero wtedy wysyłasz tam twoją flotę. Zabierz ze sobą wystarczającą ilość deuterium (!bardzo ważne!), transportowce, nie zapomnij też o Recyklerach i Sondach Szpiegowskich, będą one niedługo miały zajęcie. Transportowce są potrzebne by przewozić zobycze na główną planetę, deuterium, ponieważ nie zdobędziesz go w wystarczającej ilości, aby zapewnić mobilność swojej floty. Najeżdżaj planety tak jak to robiłeś w sąsiedztwie swojej planety: Skanuj & Najeżdzaj. Dobrą porą na dokonywanie najazdów jest 2 w nocy cool , ponieważ szansa na to, że gracz zaloguje się na Ogame, zdoła ocalić swoją flotę i surowce, przed przylotem twojej floty jest bardzo znikoma. Ryzyko w takim momencie jest takie, że ty stracisz mnóstwo deuteru, on niewielki procent swojej obrony.
Po tygodniu, wróć na swoją główną planetę i załóż nową kolonię w nowym miejscu... Jeśli zachowałeś dwa miejsca na kolonie, możesz mieć dwie ruchome kolonie w tym samym momencie - przemieszczaj swoją flotę z jednej kolonii do drugiej, usuwaj pierwszą i zakładaj nową.
7. Metoda "fleetsave" czyli jak ocalić swoją flotę i surowce
Nie, nie to nie znaczy, że masz używać savegame w ogame . Żeby ocalić swoją flotę, po pierwsze musisz wiedzieć, jak długo będziesz w trybie Offline. W moim przypadku to będzie 20 godzin. Wtedy, zabierasz całą swoją flotę (!RECYKLERY!), podajesz koordynaty jako miejsce docelowe. Nie klikaj DALEJ! Spójrz na Czas Trwania (odcinek). Ustaw prędkość na 10% i zobacz jak czas trwania lotu będzie się zwiększał. Zwiększaj lub zmniejszaj predkosc, dopoki czas będzie równy połowie czasu, w którym będziesz Offline. W moim przypadku, interesuje mnie czas ok. 10godz i 30 min. Jest to czas w jedną stronę, nie w obie. Kiedy czas jest ustawiony optymalnie, klikasz Dalej. Teraz musisz wydać polecenie co twoja flota ma zrobić po dotarciu na ustalone koordynaty. Ponieważ w swojej flocie masz dostępne Recyklery, masz dostępną opcje "Zbierać". Wybierasz tą opcję dla swojej floty i wypełniasz pole zasobów maksymalną ilością twoich surowców jaką może pomieścić twoja flota. Nie gra roli, że wpisujesz surowce do transportu - zostaną one zabrane przez twoją flotę. Jeśli wszystko poprawnie ustawiłeś, twoja flota powróci (z wszystkimi zachowanymi surowcami) kiedy pojawisz się Online i nie można takiej floty przechwycić. Dlaczego powinieneś ocalać swoją flotę? Prosta odpowiedź: Żeby jej nie stracić. Inni gracze chcą zagarnąć 30% surowców za które Ty zapłaciłeś. Dlatego starają się zniszczyć twoją flotę. Upewnij się, że stoisz po właściwej stronie łańcucha pokarmowego cool . Nawet jeśli słaby gracz cię przeskanuje, istnieje możliwość zniszczenia twojej floty przez innego gracza, który otrzyma od niego twój raport!
8. Ocalenie swojej floty przed Falangą czujników
Oczywiście, nadejdzie taki czas, że będziesz musiał stawić czoła Falandze czujników która nie pozwala na ocalanie flot. Masz w tym przypadku kilka możliwości:
1. Budowa solidnej obrony
2. Posyłanie floty na misje stacjonuj
8.1 Obrona
Przewagą obrony jest to, że kosztuje mniej niż statek o tej sile w walce, zniszczona obrona nie zostawia żadnych surowców na orbicie i 70% zniszonej obrony w walce jest naprawiana zaraz po jej zakończeniu. Aby zmniejszyć zyski innego gracza ze zniszczenia twojej floty, stwórz obronę: mięso armatnie i kilka dział z prawdziwego zdarzenia!
Po pierwsze: Mięsko armatnie: Wyrzutnie rakiet i małe lasery są najlepsze do tego zadania. Szanse na zestrzelenie statku Wojennego jeśli dysponujesz obroną 49 wyrzutni rakiet, spada do 2%, ale twój Staek Wojenny będzie atakował razem z obroną, zmniejszając efektywnie liczebność atakującego, bez poważnych strat, chyba że atakujący ma na prawdę dużo szczęścia. Ponieważ wyrzutnie rakiet nie zostawiają żadnych surowców na orbicie po walce - atakujący traci czas i strzela, podczas gdy twoja flota eliminuje jego flotę! Jeśli zbudujesz co najmniej 10 wyrzutni lub małych laserów na każdy twój Statek Wojenny, szansa na trafienie jednego jest poniżej 10%.
8.2 Flota wysłana na misję stacjonuj zawrócona w dowolnym momencie, przestaje być widoczna na falandze czujników. Jest to dobry sposób na ukrycie się przed podglądaczami cool Flota znika z twojego Podglądu, jednak nadal widnieje na liście w Menu Floty.
9. Mięso armatnie i coś co misie lubią najbardziej cool
Będziesz potrzebował Mięsa Armatniego w późniejszych fazach gry, żeby zredukować swoje straty. Mięso Armatnie jak np. Lekkie Myśliwce i Małe Lasery mają tylko jeden cel: Ściągnąć wrogi atak na siebie, zdala od na prawdę drogich statków i dział.
Jeśli 100 Statków Wojennych i 900 Lekkich Myśliwców walczy przeciwko 200 Statkom Wojennym, ta 200 przegra, ponieważ nie będzie w stanie skupić się na ogniu pochodzącym od tej 100 Statków Wojennych stojących na przeciw im. 100 SW (Statków Wojennych) i 900 LM (Lekkich Myśliwców) wygra - gracz, który posłał taką flotę nawet na tym zarobił! Każdy statek w walce wybiera losowo swój cel. Jeśli masz 100 SW i 900 LM, twój wróg będzie się musiał nieźle napracować, żeby zmniejszyć liczebność mięsa armatniego i skupić się na ogniu pochodzącym z większych statków. Jedno działo plazmowe trzymane za 999 Wyrzutniami rakiet jest praktycznie nie do zestrzelenia i może być odpowiedzialne za wielkie straty, kiedy atakujesz planetę tylko Statkami Wojennymi. Działo plazmowe zestrzeli do 6 SW - jedno na rundę. Więc upewnij się, czy wróg ma mięso armatnie: Używaj statków, które mają Szybkie Działa przeciwko jego mięsu armatniemu! Na przykład jeśli ma mnóstwo Małych Laserów - Nieszczyciele są najlepszym wyjściem: Jeden niszczyciel jest w stanie zniszczyć do 10 Małych Laserów na rundę! Wyobraź sobie jak jego mięsko armatnie zamienia się w pył w ciągu 1-2 rund....
Tekst autorstwa niemieckiego gracza Ogame - Sardaukar -
Przetłumaczył na potrzeby polskiej wersji Ogame - Art
Post został pochwalony 0 razy
|
|