Rinah
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 22:12, 18 Mar 2006 Temat postu: Tutorial dla początkujacych graczy |
|
|
Poradnik ten ma na celu pomoc graczom, ktorzy chcieliby zaczac na najstarszym polskim universum, gdzie strata punktowa do top10 jest olbrzymia.
Polozenie planet:
Gdy juz utworzymy konto zobaczmy w ktorym rejonie nas rzuci. W galaktykach 1-6 jest bardzo duzo planet z (iI) i (i). Jesli nasza planeta powstanie w galaktykach 7-9 to moze sie okazac ze powinnismy usunac te konto i zalozyc takie ktore bedzie w pierwszych galaktykach.
W zaleznosci od trybu gry jaki sobie obierzemy mamy mozliwosc:
- Tryb atakujaco-zlomujacy:
Po drugie nie wolno trzymac wszystkich planet obok siebie. Najlepiej miec po jednej planecie w galaktykach 1-6. Najwiekszym bledem bedzie skolonizowanie calego ukladu przez nas. Czemu wlasnie tak? Gdy ktos sie na nas uwezmie zrobi z nas farme, a na poczatku nie bedzie ak sie bronic. Gdy zobaczymy stale kursujace statki na nasze planety mozna sie zalamac i przestac grac. Natomiast gdy planety sa rozproszone takiego strachu nie ma. W dodatku mamy wielokrotnie wiecej celow. Glowna planeta (ta najlepiej przez nas rozwijana i z flota) powinna znajdowac sie w galaktykach 3-4, dzieki temu latwo bedzie mozna zwozic surowce ze wszystkich kolonii.
- Tryb ekonomiczny
Planety skupione jak najblizej siebie tak aby szybko mozna bylo transportowac surowce na dobrze strzezona matke. Nadwyzki (przykladowo poczatkowo niepotrzebnego deuteru) sprzedajemy za metal i kriss, ktory inwestujemy w kopalnie, statki i obrone.
Budynki:
Nalezy jak najszybciej dojsc do 8 poziomu fabryk robotow(na glownej do 10), dzieki temu budynki beda sie dosc szybko budowac. Kopalnie powinny oscylowac minimum na 23/20/19, starajmy sie nie budowac elektrowni fuzyjnych. Glowna planeta powinna posiadac jak najszybciej nanity oraz labolatoria.
Wielkosc planet:
Warto klonizowac planety na pozycji 4-6 i zachowac tylko te ktore maja ponad 200 pol, czesto mozna trafic planete ktora ma 320 pol (ale tez taka co ma 40). Bedzie to dlugoterminowa inwestycja i lepiej na poczatku usunac mniejsza planete i skolonizowac miejsce po 24h jeszcze raz...
Obrona:
Niestety na tym etapie gry obrona jest niezbedna. Planeta powinna posiadac minimum 2 lvl magazynow rakiet, 20 przeciwrakiet. Dobra obrona przeciwko farmowaniu to kolo 300 laserow i 5 plazm. Na glownej planecie powinnismy wybudowac bunkier - bardzo duzo lekkich laserow, czesc wyrzutni rakiet, troche gausow, duzo plazm, kilkadziesiat przeciwrakiet. Jezeli ktos raz zacznie nas farmowac moze robic to stale, najlepiej do tego nie dopuscic.
Flota:
Na kazdej planecie powinno stacjonowac kolo 10 duzych transportowcow, nawet do 20. Pozniej, kiedy juz wymyslimy impulsowke na poziomie 5 - zamieniamy je na male transportery gdyz staja sie one znacznei szybsze od duzych. Flota to przede wszystkim okrety wojenne - sadze ze nie warto ich posiadac wiecej niz 100. Do tego recyklery, sondy lekkie mysliwce. W przyszlosci mozna pomyslec o bombowcach i niszczycielach (do przebijania sie przez bronione farmy). Transportowcow przyda sie bardzo duzo, zwlaszcza do farmowania.
FSy:
Warto je robic, wysylajac flote na pola zniszczen, aczkolwiek ktos moze wziac nas na falange i zezlomowac. Mimo tego lepiej ten FS zrobic. Jezeli bedziemy mieli duzy bunkier a mala flote to nikt i tak nas nie zaatakuje. Na noc nalezy wysylac wszystkie surowce na matke, tak aby na koloniach nic nie bylo wartego atakowania. FS jest opisany jako osobny temat w "Poradniku gracza"
Cele:
Na poczatku nalezy sie skupic na graczach nieaktywnych z (i), po pewnym etapie gry mozna sie zainteresowac tymi ktorzy nie maja sojuszy (sprawdzmy jednak wczesniej ktore ma miejsce taka osoba). Gdy mamy sie juz czym bronic i jak atakowac skanujemy graczy ze slabszych sojuszy lub rownych nam. Sojuszy z najwyzsza srednia punktowa nie warto z poczatku skanowac i zwracac ich uwagi. Dopiero gdy bedziemy posiadac ksiezyc i byc wmiare bezpieczni mozna sie za nich wziac. Bardzo czesto nie robia oni FSow, zostawiaja duzo surowcow(przewaznie nikt ich nie skanuje i boi sie zaatakowac). Gracze z lepszych sojuszy moga rowniez byc wsapnialym zdrodlem surowcow. Gdy mamy juz ksiezyc warto powaznie rozwijac flote i zaprzestac budowania bunkru(nawet najwiekszy bunkier mozna rozwalic i nie gwarantuje on ochrony przed silniejszymi graczami).
Ksiezyc:
Jest on dla nas wrecz niezbedny. Jak mozna taki dostac? Sposoby sa 3:
- wziac kogos w zasadzke zostawiajac duzo surowcow na planecie lub slabe statki
- poprosic osobe z sojuszu o zrobienie ksiezyca (wzajemne proby ksiezycowe)
- ktos niszczy nasza flote a my dostajemy ksiezyc... to juz od nas zalezne nie jest, nalezy sie jednak cieszyc z takiego ksiezyca, a nie martwic utrata floty.
Ksiezyc rozbudowujemy stawiajac na poczatku fabryke robotow na 6 poziomie a dopiero na koncu falange.
Polityka:
Bezwzglednie niezbedne jest zapisanie sie jak najszybciej do jakiegos sojuszu, nawet slabego. Wiekszosc osob nie skanuje tych ktorzy maja sojuszu i skupia sie na osoby grajace samotnie. Nawet jesli taki sojusz nie podoba nam sie daje nam jakas ochrone. Nalezy unikac sojuszow w ktorych jest ponad 50 graczy oraz akademii. Wraz z coraz wieksza iloscia punktow szukac sojuszu ktory zapewni nam jakas ochrone swoim tagiem.
Poczatki i technologie:
Na starcie nalezy dotechowac do transportowcow oraz sond. Gdy bedziemy juz to mieli rozwoj powinien pojsc bardzo szybko i mozna skupic sie na pozostalych technologiach Technologia szpiegowska jest bardzo wazna podobnie jak komputerowa(dzieki temu mozemy puszczac wiecej atakow).
- Based on the tutorial by Kotek
_________________
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|